Mol Gebeliği Nedir?

Mol gebeliği, üzüm gebeliği olarakta bilinen bebeğin gelişememe durumudur. Döllenme esnasında meydana gelen genetik bir hata sonucu rahim içinde anormal bir dokunun büyümesidir. Mol gebeliğinde nadiren bir embriyo gelişimi de görülür. Gelişim normal embriyo gelişiminden daha hızlıdır. Bu nedenle üzüm salkımı benzeri bir oluşuma neden olmaktadır. Plasentayı oluşturan trofoblast adı verilen hücreler anormal çoğalır ve mol gebeliği oluşur. Sonuçta döllenmiş yumurta bozulur. Hamile kadın, normal hamilelik belirtilerini ve vücut değişikliklerini görür. Mol hamileliğin kötü bir durum olmadığını bilmek gerekir.

İki tür mol gebeliği vardır; gebeliğin tamamı bozularak mol gebeliği oluşabilir(tam/komplet mol) ya da embriyo oluşur ve plasentanın bir bölümü mol gebeliğine dönüşebilir buna da kısmı mol gebeliği (parsiyel/inkomplet mol ) adı verilir.

Daha önce mol gebelik geçirmiş olanlar, düşük yapmış olanlar, 40 yaşın üzerindeki kadınlarda görülme riski daha fazladır.

Mol gebeliğinde kahverengimsi akıntı yada vijinal kanama, şiddetli bulantı ve kusma görülür. Çünkü bu hastalıkta bhCG(plasentadan salınan bir hormon)miktarı normalin üstündedir.

Mol gebeliğin tanısı konulan kadınlara genel anestezi altında kürtajın yapılır. Rahmin içi temizlenir. Bu gebelikte yapılan esas tedavidir.

Mol hamilelik iyi huyludur fakat kötü olma ihtimali vardır. Gestasyonel trofoblastik Neoplazi (GTN) adı verilen bir hastalığa dönüşebilir. GTN, vücudun başka yerlerine de atlayabilen veya rahim içersinde tekrarlayabilen kötü huylu bir hastalıktır. Olasılık, rahmin temizlenmesinden birkaç ay sonra ortaya çıkar. Devamında 1-2 sene hamile kalmmaması tavsiye edilir. Bazı uzmanlar 1 seneyi yeterli bulur.